Där stod någon bredvid min säng inatt.


Att drömma så verkligt att man nästan tror på att det hänt på riktigt när man vaknar. Jobbigt.

När jag var ca 8-10 år så hade jag en dröm om hundar. Jag hade hittat en hundmamma och hennes valpar. Givetvis tog jag hand om dem och hade hundarna i en korg bakom sängen. Det för att mamma inte skulle hitta djuren. Jag tog hand om de små och i drömmen gick jag och la mig för att sova och hade fixat allt med hundarna.

När jag vaknar, på riktigt. Så det första jag gör är att kollar hundarna. Som till min väldigt stora besvikelse inte var där.

Inatt drömde jag om min ena hund. Drömmen var verklighet då Lee vankade av och an i lägenheten och jag vaknade av det, men inte helt för på något vis så drömde jag fortfarande. Jag minns att jag undrade varför han går runt så. I verklighet ber jag honom att gå och lägga sig, i drömmen står en figur vid sidan av sängen och förklarar varför jag säger ah, sen hoppar Lee upp i min säng och sover där resten av natten.

Den där figuren, dröm? Verklighet? Var jag vaken? Vem var figuren? Vem fan står vid min säng mitt i natten?

Tror mina sinnen spelar mig ett spratt. Varför Lee vankade av och an minns jag inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0