Varje dag, ett val.

Dagligen står man in för val. Olika stora, allt från vilken färg på tröjan man ska ha till om någon ska få leva eller låtas dö.

Är otroligt tacksam för att jag än sluppit det sistnämnda. Men, utan att lägga för stor vikt på det så är en undran alltid: Rätt? Fel?

Du gör samma val flera gånger i veckan, var gång är det lika rätt som fel. Var gång är det lila underbart när du sagt ja. Var gång du lurat dig själv.

Många gånger är valet fel. Många gånger gör valet ont. Många gånger sårar du dig själv. Många gånger önskar du att du valde bort.

Men, så varje gång smäller hoppet till dig. Lurar dig än en gång att säga ja. Som en inbillad viskning. Som det lilla i dig som mår gott. Som det lilla som övertalas av det mest sunda förnuft man skulle kunna ha och du är där igen. Med fel val som känns rätt.

Vissa dagar är det lätt, vissa dagar svårt. Varje dag så njuter jag, lurar jag mig själv, strider mitt inre.

Dessa dagar har jag två låtar till mitt soundtrack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0