Pojkar ska inte ha långt hår eller rosa!



Man kan inte skylla allt på föräldrarna!!

Jag lär mina barn att vara precis så som de vill. Våga vara den de är.

Men, hur mycket än jag traggar om att det är okej. Man får se ut som man vill, så förstörs det av allt runt omkring. Samhället, alla andra barn. Andra vuxna!

I morse hade mina barn en diskussion om färger. "Gillar du rosa? Då är du en tjej!"


Sen fick jag vika in. "Är flickor pojkar vara för att de gillar blått? eller grönt!?" Då fick jag till svar av min kloka 5åring. "... jag gillar rosa. Jag är en pojke. Det kan man och så gillar jag inte flickor heller bara pojkar!"

Men, allt det där andra tycker. Det går inte ur helt. Tyvärr. :(

Bara det där med hår. Min äldsta son hade långt hår. Han älskade det. Han vägrade klippa sig. Sen, när han börjat skolan så ändrade det sig. Då sitter han en dag vid köksbordet och får gråtande ur sig att han vill klippa sig. Varpå jag frågar varför. Till svar får jag "dem kallar mig flicka."

Hur gör man!? Mina pojkar får absolut vara pojkar! Men, vill de vara en pojke med långt hår och rosa tröja så är det okej!


Kan inte alla tycka det? Jo! Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0